Systemy Digital Signage – najważniejsze funkcje, zastosowanie i zalety
Systemy Digital Signage - najważniejsze funkcje, zastosowanie i zalety
Digital Signage to interaktywne systemy wykorzystujące urządzenia cyfrowe, takie jak ekrany dotykowe, wyświetlacze LCD, monitory, projektory. Dzięki ich zastosowaniu można prezentować dynamiczne treści multimedialne: filmy wideo, animacje, grafiki 3D oraz VR. Systemy te znajdują zastosowanie w różnych miejscach, przede wszystkim w centrach handlowych, na lotniskach, w muzeach, na stacjach benzynowych, w obiektach hotelowo-konferencyjnych, parkach biznesowych, a nawet w uczelniach i szkołach.
Zalety wyboru systemu Digital Signage
Oprogramowanie Digital Signage niesie z sobą wiele korzyści. Pozwala na prezentowanie danych wizualnych w sposób dokładny i nasycony barwami. Wizualizacje takie przyciągają uwagę i zwiększają skuteczność przekazu reklamowego lub informacyjnego. Zarazem system ten można swobodnie dostosować do potrzeb każdego użytkownika i jego preferencji – także tych związanych z miejscem ekspozycji oraz oczekiwaniami potencjalnych odbiorców.
Digital Signage pozwala na centralne zarządzanie całą siecią ekranów informacyjnych, niezależnie od ich układu oraz dzielącej je odległości. Może obsługiwać w czasie rzeczywistym ekrany LCD, LED, infokioski, totemy multimedialne, projektory, tablice ekspozycyjne, systemy holograficzne oraz inne dowolnie wybrane urządzenia. Jest to doskonałe rozwiązanie pozwalające na zintegrowanie ich współpracy oraz całkowitą automatyzację.
Systemy Digital Signage mogą zostać wykorzystane do prezentowania danych związanych z funkcjonowaniem danego obiektu, warunkami pogodowymi, aktualnymi wydarzeniami, kursami walut lub dowolnymi innymi. Przekaz może zostać dostosowany do potrzeb konkretnego miejsca i być związany z zachodzącymi w nim procesami.
Digital Signage a tradycyjne formy reklamy wizualnej
Zastosowanie systemu Digital Signage pozwala zwiększyć skuteczność reklamy wizualnej, uczynić ją bardziej dynamiczną oraz zintegrowaną z aktualnie zachodzącymi wydarzeniami. Obecność systemu pozytywnie wpływa na obiór danego miejsca, które w oczach klientów staje się maksymalnie profesjonalne i nowoczesne.
Z perspektywy użytkowników, system Digital Signage eliminuje typowe problemy związane z reklamą wizualną. Można połączyć go z wybranymi bazami danych, aby wyświetlane treści były natychmiast aktualizowane. W ten sposób zarządzanie wszystkimi ekranami ekspozycyjnymi jest całkowicie zautomatyzowane. Eliminuje to problem z wprowadzaniem zmian na bieżąco, minimalizuje czas potrzebny na obsługę systemu, do którego sterowania wystarczy osobny komputer z dostępem do sieci.