SWISS

Klient
SWISS to znana na całym świecie sieć z zegarkami, gdzie szwajcarska tradycja spotyka się ze
światowymi trendami. SWISS to ponad 130 butików stacjonarnych w całym kraju, a także
dwoma za granicą – w Tallinie i Helsinkach. W każdym ze sklepów znajduje się od 800 do 1200
unikalnych produktów.
REFERENCJE
“Poszukiwaliśmy rozwiązania, które ułatwi naszym klientom zakupy w punktach stacjonarnych
SWISS – chcieliśmy połączyć tradycyjne zakupy w sklepie z zakupami online. W butiku
stacjonarnym klient ma do wyboru między 800 a 1200 produktów. To sporo, ale dla porównania,
katalog naszego sklepu internetowego Swiss.com.pl liczy sobie ponad 22 tysiące produktów.
Różnica więc jest ogromna. Gusta klientów są różne, a my chcieliśmy, aby mogli obejrzeć
wszystkie modele w jednym miejscu i dokonać zakupu bezpośrednio na miejscu. Dlatego
wybraliśmy VC System, który dostarczył nam terminale zakupowe z 32-calowe ekrany dotykowe
do butików SWISS w całej Polsce. Nasi klienci mają możliwość filtrowania zegarków według
kategorii, które ich interesują, co znacznie ułatwia wybór idealnego modelu. Dzięki temu
rozwiązaniu udało nam się połączyć kanały sprzedaży online i offline oraz znacząco zwiększyć
sprzedaż w butikach stacjonarnych. Dodatkowo wzmocniony również został nasz wizerunek
nowoczesnej firmy korzystającej z innowacyjnych rozwiązań”

Wyzwanie
Klient chciał zwiększyć sprzedaż w butikach SWISS dzięki kanałowy e-commerce. W każdym z
butików SWISS znajduje się od 800 do 1200 unikalnych produktów, podczas gdy pełny katalog produktów przekracza 22 tysiące. Klientowi zależało, aby klienci w stacjonarnych punktach mieli możliwość obejrzenia wszystkich produktów z katalogu i dokonania wyboru oraz zakupu na miejscu. Zdecydowaliśmy zatem, że najlepszym rozwiązaniem będą dotykowe kioski online.
Wyzwaniem jednak okazała się mała powierzchnia butików. Musieliśmy się w związku z tym
zmierzyć ze stworzeniem konstrukcji, która nie będzie zajmowała dużo przestrzeni. Decyzja
padła na usunięcie jednego skrzydła drzwiczek od szafki witrynowej i w tym miejscu
zamontowaniu monitora dotykowego.

ZAOFEROWANE Rozwiązanie
Aby sprostać potrzebom klienta i oczekiwaniom jego klientów zaproponowaliśmy wdrożenie w butikach SWISS kiosków online. Razem z naszymi projektantami wyszliśmy naprzeciw
oczekiwaniom praktycznym i wysokim oczekiwaniom estetycznym klienta i stworzyliśmy
konstrukcję ze stali nierdzewnej, w której zamontowany jest monitor dotykowy. Butiki SWISS
zostały wyposażone w 32”” monitor dotykowy iiyama ze specjalną powłoką, która ma
zwiększoną odporność na uszkodzenia i zabrudzenia (zarysowania, palce, tłuste plamy itp.)
oraz 10-calowe tablety. Wdrożony system zapewnia również intuicyjną nawigację. Klient może
złożyć zamówienie samodzielnie na dużym ekranie lub skorzystać z pomocy obsługi sklepu i
10-calowego tabletu. Przy składaniu zamówienia w ten sposób klient nie musi rejestrować się w sklepie, podawać szczegółowych danych, ani zapamiętywać kolejnego hasła. Obecnie
urządzenia zostały wprowadzone do 40 butików.


KORZYŚCI
- Połączenie sprzedaży online i offline
- Wzrost sprzedaży w stacjonarnych butikach SWISS
- Łatwe korzystanie ze sklepu internetowego SWISS i “poszerzenie” asortymentu
pojedynczych butików - Niewielki rozmiar
- Możliwość posortowania i filtrowania zegarków według kategorii, które interesują klienta
- Możliwość złożenia zamówienia samodzielnie na dużym ekranie lub skorzystania z
pomocy obsługi sklepu i 10-calowego tabletu - Klient nie musi rejestrować się w sklepie, podawać szczegółowych danych ani
zapamiętywać kolejnego hasła