Jak obsługiwać kasę samoobsługową?

2023-07-24

admin

Blog

0

Jak obsługiwać kasę samoobsługową?

kasy samoobsługoweTechnologia obsługi klienta rozwija się w zastraszającym tempie. Wśród najpopularniejszych systemów zautomatyzowanych znajdują się kasy samoobsługowe. Kiedyś były spotykane wyłącznie w dużych supermarketach, a dziś natrafiamy na nie w osiedlowych sklepach spożywczych, drogeriach, na stacjach benzynowych. Kasa samoobsługowa pozwala klientom na samodzielną obsługę transakcji zakupowych, dzięki czemu skróceniu ulega czas potrzebny na finalizację zakupów.

Kasa samoobsługowa – w teorii i praktyce

Historia kas samoobsługowych sięga lat 90. XX wieku, kiedy to rozpoczęły się ich pierwsze testy. Ich wprowadzenie miało na celu skrócenie kolejek i czasu jaki zajmuje obsługa klientów przez personel sklepu. Wraz z postępem technologicznym i coraz większą akceptacją społeczeństwa, kasy samoobsługowe stały się popularne na całym świecie i szeroko stosowane.

Samodzielna obsługa kasy samoobsługowej

Obsługa kasy samoobsługowej jest intuicyjna, łatwa i niemal zawsze przebiega w taki sam sposób. W pierwszym kroku należy przygotować zakupy do skasowania – umieścić w wyznaczonym na nie miejscu, w którym będą oczekiwań na zeskanowanie.

Następnie należy posłużyć się znajdującym się przy kasie skanerem kodów kreskowych. Może mieć formę płaskiej platformy, nad którą należy umieścić produkt. Po zeskanowaniu, system może nas zapytać o potwierdzenie ilości kupowanych produktów. Dotyczy to zwłaszcza takich kategorii asortymentu jak: pieczywa i wypieki, owoce, warzywa. Po zeskanowaniu, należy każdy produkt odłożyć do „strefy pakowania”.

Po zeskanowaniu ostatniego produktu należy nacisnąć przycisk prowadzący do panelu płatności i wybrać preferowaną metodę. Najczęściej kasy samoobsługowe przyjmują płatność kartą (zbliżeniowo lub na pin), blikiem, kartami podarunkowymi a niekiedy także gotówką. Po dokonaniu płatności, kasa powinna przygotować paragon i poinformować o możliwości spakowania zakupionych produktów.

Najczęściej popełniane błędy podczas obsługi kasy samoobsługowej

Chociaż obsługa kasy samoobsługowej jest stosunkowo prosta, czasami popełniamy błędy mogące prowadzić do nieporozumień, opóźnień lub nawet dysfunkcji kasy. Często zdarza się, że klienci próbują zeskanować produkt, którego kod kreskowy jest uszkodzony, zamazany lub częściowo zerwany. Oczywiście, kasa nie rozpozna produktu nieprawidłowo oznaczonego, dlatego warto po prostu upewnić się, czy kod kreskowy jest widoczny w całości.

Problemy wiążą się także z samodzielnym ważeniem produktów (w tych wagach, które oferują taką możliwość). Aby ważenie zostało prawidłowo przeprowadzone, konieczne jest przytrzymanie produktów na wadze przez przynajmniej 3-5 sekund w pozycji stabilnej.

Popularnym błędem jest też nieprawidłowo wybrana ilość produktów lub pomyłka w czasie ich dodawania do listy zakupów. Łatwo pomylić z sobą produkty stosunkowo podobne – na przykład różne gatunki jabłek krajowych. W takim wypadku należy po prostu zachować szczególną uwagę w czasie sprawdzania produktów, a gdy nie jesteśmy pewni – po prostu zasięgnąć pomocy obsługi sklepu.

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Zapraszamy do kontaktu, odpowiemy na wszystkie pytania!

Biuro VC System

ul. Złota 59 (piętro 6), 00-120 Warszawa
Post by admin